יום ראשון, 15 במאי 2016

כמה עולה מזגן מיצובישי?

תקציב מזגן כולל את עלות ההתקנה. פערי המחירים נובעים בעיקר מהבדלים בין הדגמים השונים, אך חשוב לשים לב גם להשפעה של היצרן על המחיר לצרכן. הנה כל מה שצריך לדעת לפני שמחליפים מזגן.


מזגן הוא מוצר צריכה בסיסי עבור בעלי בתים ומשרדים בישראל. השימוש העיקרי במערכת מיזוג מן הסוג הזה הוא לטובת קירור וחימום של חלל הפנים, תוך התאמה לצרכי הלקוח. ניתן להתרשם כיום ממגוון רחב של מזגנים וליהנות גם מיישום של טכנולוגיות משוכללות. לכל מזגן יש מאפיינים שונים ומפרט טכני שעולה בקנה אחד עם הצרכים הקיימים. יחד עם זאת, לא כולם יודעים כיצד לבחור את המזגן שמתאים להם או עם מי להתייעץ במקרה של התלבטות.
הדבר החשוב ביותר בייעוץ כללי בבחירת מזגן הוא לשים לב לצרכי הלקוח. כאן בודקים את השטח הכללי לעומת השטח האמיתי למיזוג, את סוג המזגן הנדרש ואת עומס החום הפנימי והחיצוני הנוצר בחלל. יש גם משמעות לתפוקת המזגן הנדרשת, אפשרויות ההתקנה והתאמת תשתית החשמל במקום למזגן שאותו רוצים לרכוש. רק לאחר מכן ניתן להיכנס לעובי הקורה ולהשוות בין מחירים.

פרמטרים המשפיעים על המחיר:

אלו הגורמים העיקריים שקובעים כמה עולה מזגן מיצובישי לדוגמא:
א. תפוקה - האפקטיביות של המזגן נמדדת במונחי BTU ותפוקה. זו כמות הקור או החום שמתווספת לחלל הממוזג בשעת עבודה אחת. ניתן להתרשם מהתפוקה של דגמי מזגנים על פי המפרט הטכני המפורסם על ידי היצרן.
ב. סוג המזגן - כאן שמים לב להבדלי המחירים בין סוגי המזגנים העיקריים. ההבדלים הם בעיקר בין מזג עילי, מזגן רצפתי ומזגן מיני מרכזי. בשלושת הסוגים המזגן מפוצל לשתי יחידות, אך יש יתרונות וחסרונות אחרים לכל דגם. בנוסף, במזגנים עילי ורצפתי המדחס מותקן מחוץ לחלל הפנים והמאייד בפנים, בעוד במזגן מיני מרכזי שתי היחידות צמודות והאוויר עובר באמצעות תעלות ופתחי אוורור.
ג. התקנה - יש להביא בחשבון את עלות ההתקנה כאשר משווים בין מחירי מזגן מיצובישי. ככל שהתקנה מורכבת, מסובכת ובעייתית יותר, כך צפוי המחיר לעלות. כדאי לבדוק מראש האם ההתקנה כוללת פירוק של המזגן הישן. במקרה של התקנת מזגן בעל תפוקה גבוהה במיוחד, דרוש גם חיבור תלת פאזי.

טווח מחירים:

כדאי להכיר את פערי המחירים בין סוגי המזגנים ורק לאחר מכן להשוות בין עלויות התקנה. מזגנים עילי ורצפתי בתפוקה בסיסית יעלו 2,000-3,500 ש"ח, לעומת מזגן בתפוקה גבוהה יותר שיעלה 4,000-6,000 ש"ח. מזגן מיני מרכזי בתפוקה שמתאימה לחלל גדול במיוחד יעלה 6,000-7,000 ש"ח.

התקנה בסיסית של מזגן מפוצל תעלה 600-700 ש"ח בצנרת של עד 2 מטרים. המחיר יעלה במרחק גדול יותר בין המדחס למאייד, כאשר ההוצאה המקסימאלית היא בדרך כלל עד 1,500 ש"ח בממוצע.

מזגן מיצובישי


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה